9 Eylül 2009 Çarşamba

Ve Kış Masalı


Bu da bu geceki son yazım ;) Yönetmen Gül Oğuz, amatör izleyici gözüyle söylüyorum bence iyi bir yönetmen. Mardin'de geçen Sıla dizisinin ilk 6 bölümünü izlemiştim, beni Mardin'e hayran bırakmıştı yaptığı güzel çekimlerle. Sezen Aksu'nun Beşik şarkısının klibi de bence en başarılı yerli şarkı kliplerinden birisidir ki kendisi çekmiştir. Kış Masalı'nda mekan olarak seçtiği Bursa'daki ismini bilmediğim köye, o muhteşem coğrafyaya bayıldım. İnsana gel burda yaşa dedirtecek kadar güzeldi. Benim gözümü tırmalayansa atv'nin logosunu aratmayacak turunculuktaki çekim ışığıydı. Pek çok sahnede oyuncuların çoğunun yüzünde yeni tüp patlamış gibi bir izlenim yaratıyor.


Senaryoda göz tırmalayan pek bir detay yakalayamadım. Sıkıcı ya da bayık değildi ilk bölüm. Zaten Mahinur Ergun da tıpkı Meral Okay gibi, marka olmuş bir senarist. Olayların gelişim hızında ve repliklerde başarılı bulsam da konuyu sevdim diyemeyeceğim. Ali Murat karakterinin evli olduğunu Esmer'den saklaması, evli olduğunu saklayarak kızla ilişki yaşaması, eşine ve göremediğimiz kızlarına karşı duyarsızlığı can sıkan cinstendi. Öykü gelişimini de biliyorum, Esmer hamile kalıp doğum yapınca oğlunu ondan alacak. Bu tarz bir aşk hikayesi beni cezbetmedi. Zaten Marimar adlı çocukluğumun pembe dizisini de çağrıştırıyor fazlasıyla.


Gelelim oyunculara, Suzan Aksoy hariç kadroda hayranı olduğum bir oyuncu yok, kendisi emektar yenge tiplemesinde son derece başarılıydı. Duygu Yetiş de başarılıydı bence, hem kilo vermiş hem de farklı bir rol oynayarak aldığı riskin altından kalkabilmiş. Cemal Hünal'ın o peruk hissi veren saçlarına el atmışlar iyi olmuş. Asi'de ne dediğini anlamazdım, artık yavaş konuşuyor, ama hala vurgusuz hala duygusuz. Çıplak hali de M.Akif Alakurt'unki kadar iş yapmaz, Gül Oğuz'a duyrulur. Erdem Akakçe'yi de çok beğendim ilk bölümde yazık ki konuk oyuncuymuş. Dış ses olarak olaylara Kenan Işık yorum katmış güzel de olmuş. Yurtdışından ithal jönümüz Fırat Çelik'se bence bariz ofsayt. En fazla gözümü o tırmaladı.


Son olarak dizinin jenerik müziğini hayli cansız buldum. Sezen Aksu'dan Kış Masalı çalabilirdi ki çok da uyuyor öyküye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder